Relax-Dental

Protez Çeşitleri

Periodontoloji, dişleri çevreleyen, dişin tutunmasını sağlayan yumuşak ve sert dokuların hastalıkları ve bunların tedavisi ile ilgilenen bir diş hekimliği dalıdır. Periodontoloji kaybedilen dişetinin çeşitli operasyonlarla tekrar kazanılmasını sağlamaya çalışır.

Diş eti rahatsızlıklarının erken döneminde, diş hekimi tarafından yapılacak basit bir temizleme işlemi ile bu rahatsızlıktan kurtulabilinir. Tedavi edilmeyen ve ilerleyen diş eti rahatsızlıkları ise sadece diş ve diş etini değil, dişleri destekleyen kemikleri de tehdit edebilir. Erken tedavi edilmeyen diş etleri ve ilerlemiş vakalar cerrahi tedaviyi gerektirebilir.

Tedavi Yntemleri

Periodontal tedavinin ana amacı umutsuz gibi görünen sağlıksız dişleri ağızda tutmaktır. Hastalığın tipi ve şiddetine göre değişik tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Bunlar; öncelikle ağız hijyeni eğitimi, diş tası temizliği, kök yüzeyi düzleştirilmesi, rejeneratif, rekonstrüktif ve mukogingival operasyonlar olarak basitçe özetlenebilir. Ayni zamanda yüksek gülme hattı olan bireylerin diş eti estetiğini sağlamak da, periodontal tedavi kapsamındadır. Hastalığın tipi ve şiddeti; hastanın alışkanlıkları ve hekimi ile yapacağı işbirliği, ağız hijyeninin standardı, tedavi planlaması ve basarisini doğrudan etkiler.

Periodontal tedavi, erken teşhis ile gerekli müdahaleler yapıldığında sonuçları kesin ve hasta memnuniyetinin en yüksek oranda olduğu diş hekimliği hizmetidir. Unutulmamalıdır ki periodontal olarak sağlıklı olmayan dişlere hiçbir restoratif tedavi uygulanamaz